Een hele drukke week!

10 november 2019 - Chinsali, Zambia

Hoi Krokodillen!

Deze week was een erg drukke week en ik had daarom geen tijd om eerder iets te schrijven. Ik zal jullie vertellen wat we allemaal hebben gedaan.

We zijn ondertussen bezig met het bouwen van de speeltuin. We hebben de hele week overal spullen en materialen gekocht die we nodig hebben voor de speeltuin. We hebben ook mensen geregeld die ons kunnen helpen met bouwen. Voordat we konden beginnen met bouwen moesten we een goede bouwtekening maken. Hierop staan alle maten en je kan zo precies zien hoe het eruit gaat zien. Gister konden we dan eindelijk beginnen met bouwen. Eerst moesten we veel graven en daarna konden we beginnen met de eerste laag. Die is nu aan het drogen. Vanmiddag kunnen we pas verder met bouwen.

Samen met Hannah (de andere juf) heb ik deze week veel les gegeven op de school aan groep 6, 7 en 8. Dit was erg leuk! We gaan volgende week ook weer veel les geven.

We gaan ook vaak op bezoek bij mensen om te kijken hoe ze hier leven. Vrijdag heb ik toen iets heel geks gedaan: ik heb rupsen gegeten. Mensen vinden hier rupsen heel erg lekker om te eten. Ze bakken deze in de pan en eten deze dan met Nshima (een soort van brood) op. Wij wisten eerst niet dat het rupsen waren. We kregen van de vrouw een heel bord met Nshima en rupsen om te proeven. Ik vond ze niet heel lekker, want ze zijn heel erg zout. Het is ook best wel gek om rupsen te eten...

We leren ook een klein beetje de taal. Ik zal voor jullie wat woordjes in het Bemba opschrijven:

Mulishani = hoe gaat het?

Emukwai = ja

Awe = nee

Bwino = het gaat goed

Napapata = Alsjeblieft

We genieten hier natuurlijk heel erg van het lekkere weer, maar we moeten soms ook aan school werken. Dus op sommige dagen moeten we ook veel voor onze schoolopdrachten doen. Dit doen we dan natuurlijk wel lekker buiten in de zon. Ook is de eerste regen gevallen van het regenseizoen. Dit waren maar een paar druppels helaas... Het onweert nu wel elke dag wel een keer. Dan zijn er heel veel flitsen.

Hoe gaat het met jullie?

Groetjes,

Juf Ilse

1. Robin:
    15 november 2019
    Goed
  2. Janice:
    15 november 2019
    Met ons gaat het goed nou te minste met mij dan, iemand van de prisma school heeft een baksteen naar de raam van de onderbouw ge gooit er stond een kind daar weet je dat het heel gevaarlijk is daar door kan iemand heel erg van pijn krijgen en bloed
  3. Jelle:
    20 november 2019
    Heel kuenfootoos
    Wij zijn aan het ontbijten in de ochtend mama welke dag is het woensdag zijn we nu aan het ontbijten lekker eten boterham met pindakaas boterham met smeer worst smeer worst en hallo Google wil je muziek Twitter van pesten Dat meisje vijf niemand is beetje irritant aan het doen echt meer zo vertelt dat meisje vijf niemand is beetje irritant aan het doen echt meer zo vertelt onzin en ik eet smeer worst en gebraden gehakt
  4. Felicity (jongejan):
    25 november 2019
    Wat bedoel je Jelle volgens mij moet je het opnieuw tieppen.
  5. Felicity (jongejan):
    26 november 2019
    En Jelle volgens mij moet er na elke zin een punt.
  6. Janice:
    26 november 2019
    Je hebt gelijk Felicity ik snap het ook niet 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
  7. Herak:
    27 november 2019
    Janice waarom heb je zo veel emojis
  8. Saar:
    Ja echt heel gek je kan ook 1/3 emojis sturen inplaats van zoveel
  9. Saar:
    28 november 2019
    Maar ik wil het ook doen, 🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺
  10. Felicity (jongejan):
    Nina heeft gelijk.
    Waarom heb je zo veel emoji’s gedaan en jij ook Saar
  11. Felicity (jongejan):
    28 november 2019
    Hé gaat er nog iemand reageren?
  12. Felicity (jongejan):
    28 november 2019
    Hé gaat er nog iemand reageren?
  13. Janice:
    30 november 2019
    Felicity je hebt 2 keer het zelfde getiept
  14. Saar:
    Ja boeit dat dan wat.
  15. Saar:
    4 december 2019
    Is het Afrika of Amerika.
  16. Saar:
    4 december 2019
    O ik zeg wel gewoon, lang leven Amerika
  17. Felicity (jongejan):
    1 januari 2020
    Ik snap niet wat je bedoelt saar.