De tijd vliegt voorbij...

30 november 2019 - Chinsali, Zambia

Hoi Krokodillen!

We zijn ondertussen weer een paar weken verder en de tijd vliegt echt voorbij. Over drie weken gaan we alweer weg en gaan we richting Tanzania. We hebben daar echt super veel zin in. Toch vinden we het ook heel erg jammer dat we alweer bijna weg moeten.

Het regenseizoen is ondertussen echt begonnen. Het regent en onweert heel erg hard. Elke dag wel een keertje. Twee weken geleden regende het zelfs zo hard dat we in de regen onze haren konden wassen. Dit hebben we ook gedaan! Vandaag is het de hele dag al aan het regenen en zitten we vooral binnen. Als het regent koelt het ook lekker af en is het niet meer zo heel erg warm. Ook ontstaan er rivieren op straat als het aan het regenen is, omdat het water nergens goed kan wegstromen. Hierdoor is het soms een heel avontuur om over straat te lopen en moet je uitkijken dat je niet valt.

De speeltuin die we aan het bouwen zijn gaat erg goed. Het gaat nu wel wat langzamer vanwege de regen, maar we schieten al aardig op. We hopen komende week de speeltuin te kunnen verven en dan is hij eindelijk af. We willen op het speelhuis allemaal wilde dieren schilderen, zoals: leeuwen, giraffen en zebra’s.

Het lesgeven hier is erg leuk, maar ik mis de scholen in Nederland ook wel een beetje. Het is soms best lastig om les te geven. Gister hadden we wel 90 kinderen in groep 8 zitten. Het Engels praten vinden de kinderen lastig, dus we kunnen elkaar ook niet zo goed begrijpen. Het is wel een hele interessante uitdaging! De kinderen hebben de afgelopen weken allemaal toetsen gehad. Een soort van cito-toetsen, maar dan anders. De vragen worden allemaal op het bord geschreven en de kinderen moeten de antwoorden dan in hun schrift opschrijven. Vanaf volgende week hebben de kinderen hier al kerstvakantie, dus dan kunnen wij geen les meer geven. Ze hebben komende vrijdag een groot feest om te vieren dat het vakantie is.

We zijn helaas ook allemaal vorige week ziek geweest van het eten… Dit was niet zo heel erg fijn. Gelukkig zijn we ondertussen weer helemaal beter en zijn we weer helemaal fit!

Hoe gaat het met jullie in Nederland?

Groetjes,

13 december 2019
    Hooi
  2. Felicity (jongejan):
    14 december 2019
    Zeg iets anders dan hooi.
    Want anders word het saai.
    En dat geld voor iedereen!
  3. Felicity (jongejan):
    1 januari 2020
    Gaat er nog iemand reageren!
    (Dit bericht heb ik een maand later gestuurd dan de vorige.)
  4. Felicity:
    1 februari 2020
    Gaat er nog iemand reageren.
    (Dit bericht heb ik nog een maand later gestuurd dan de vorige).
  5. Hoopje stront:
    4 februari 2020
    Hallo ik ben het Saar ik heet nu hoopje stront
  6. Hoopje stront:
    4 februari 2020
    Je zou nu tot al terug komen ik mis je
  7. Hoopje stront:
    4 februari 2020
    Juf Ilse waar blijf mama alsjeblieft
  8. Hoopje stront:
    MAMA WAAR BLIJF JE
  9. Hoopje stront:
    SNIK SNIK
  10. Felicity:
    4 februari 2020
    Hoopje stront wat bedoel je?
  11. Felicity:
    4 februari 2020
    Wat bedoel je hoopje stront?
  12. Hoopje stront:
    4 februari 2020
    Zijn Felicity en ik nou de enige die allemaal berichtjes sturen
  13. Hoopje stront:
    4 februari 2020
    Nou wat bedoel jij met hoopje poep hé
  14. Hoopje stront:
    9 februari 2020
    Hi ha ik ben nu volgens mij de enige
  15. Felicity:
    14 februari 2020
    Hihihi
  21. Felicity:
    22 februari 2020
    Ik ga maar weer eens wat sturen, maar wat?
    #vraag
  22. Hoopje stront:
    2 maart 2020
    Waar staat #vraag voor staat dat voor dat je het niet weet